Kto sme
Všetky články
Vyberte sekciu
Vyberte sekciu
Programovanie

3 dôvody, prečo sa oplatí investovať do kvalitných produktových obrázkov na eshope

E-shopyE-shopy5/12/20245/12/2024

Chcete úspešný eshop, ktorý predáva? Zabudnite na prevzaté nič nehovoriace obrázky z fotobánk. Zaobstarajte si vlastné fotografie všetkých produktov, ktoré máte v ponuke. Investujte do profesionálneho vizuálu portfólia. Kvalitný produktový obrázok v eshope je kľúčovým faktorom pri ovplyvňovaní nákupného rozhodnutia zákazníka. Bez neho sa už  pri efektívnom online predaji nezaobídete.


Vizuálna komunikácia ako cesta k úspešnému eshopu

Vytvorenie eshopu si žiada otextovanie desiatok, niekedy aj stoviek podstránok, čo zaberie množstvo hodín práce. No rovnako je dôležitá aj vizuálna časť. Kvalitné produktové obrázky predávajú. Budujete si prostredníctvom nich dôveru u zákazníkov. A oni sa potom ku vám radi vracajú, lebo vedia, že dostanú to, čo uvidia na eshope. Vizuálna komunikácia prostredníctvom produktových fotografií je preto časť, na ktorej treba vo vlastnom eshope stavať. Nepodceňujte ju. Má vplyv na zákaznícku skúsenosť, konverzie, predaj i SEO.


Prečo staviť na produktové obrázky v eshope? Tieto dôvody vás presvedčia

1. Vplyv produktových obrázkov na zákaznícku skúsenosť

Produktové obrázky sú často prvou vecou, ktorá potenciálnym zákazníkom udrie do oka pri návšteve vášho eshopu. Kvalitné produktové fotografie vytvárajú dobrý prvý dojem, zvyšujú dôveru a upresňujú predstavu o produkte. Slúžia tiež ako prostriedok na poskytnutie  detailnejších informácii. Rastie vďaka nim pravdepodobnosť toho, že zákazník ostane na stránke, preskúma vašu ponuku a ideálne aj nakúpi. No a v neposlednom rade, ak produkty na obrázkoch jasne reprezentujú to, čo zákazníci dostanú, je menej pravdepodobné, že budú sklamaní po ich obdržaní a vy budete čeliť reklamácii.


2. Vplyv produktových obrázkov na konverzie 

Produktové obrázky budú zákazníkom nápomocné počas rozhodovania v nákupnom procese. Kvalitné fotografie umožňujú porovnávať rôzne produkty z rôznych uhlov a vyberať ten, ktorý najviac vyhovuje ich potrebám. Vďaka tomu, že jasne zobrazujú rozmery, veľkosť či odtiene, pomáhajú zákazníkom urobiť správne rozhodnutie. Vedia si tak porovnať viacero verzií na jednom mieste a počas jednej návštevy tak spokojne nakúpiť. 

Zákazníci takisto radi vidia produkty v reálnom prostredí. Stavte preto na fotografie zobrazujúce oblečenie na modelke, nábytok v interiéri či doplnok v každodennom použití. Uvidíte, že konverzie vám porastú.

TIP: Prečítajte si aj Ako na optimalizáciu obrázkov vo WordPress? 


3. Vplyv produktových obrázkov na SEO 

Google hodnotí nielen text na vašom webe, ale takisto aj obrázky. Myslite na to pri tvorbe eshopu. Vyššie skóre získavate aj za originalitu produktových fotografií. Odmenou vám bude lepšie umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania a viac organických návštev. Produktové obrázky tiež pozitívne vplývajú na SEO vďaka skutočnosti, že udržiavajú zákazníkov dlhšie na webe a znižujú mieru opustenia stránky. No nezabúdajte pri nich vypĺňať alt text i ďalšie metadáta, aby ich vyhľadávač mohol ľahšie identifikovať a následne indexovať. 


Potrebujete pomôcť s eshopom? Obráťte sa na nás v Narative. Prostredníctvom najmodernejších technických štandardov, webdizajnu a šikovných funkcií vám zvýšime pozície, návštevnosť i predaje. Vytvoríme vám eshop na mieru, spojazdníme vlastný hosting, zabezpečíme servis webu i konzultácie zadarmo.

Ďalšie články

Všetky naše referencie

Ďalšía kategória

Design