Ste krôčik pred spustením vlastného internetového obchodu? Všetko je ready, web vyzerá super, má prepracovaný UX dizajn, produkty sú nahodené... stačí už len integrovať platobnú bránu a môžete začať predávať! Ako však zvoliť platobnú bránu a prečo je jej výber tak dôležitý?
Vedeli ste, že podľa štatistík opustia online košík tesne pred zaplatením až dve tretiny zákazníkov? Na tento fakt má vplyv viacero faktorov, jedným z najpodstatnejších je funkcionalita platobnej brány. V dnešnom článku vám poradíme, na čo sa pri výbere zamerať:
Ponúkané platobné metódy
Platobná metóda je pri online nákupe kľúčová. Obľúbený dvojklik na mobile, uložená karta v digitálnej peňaženke, platba cez bankový prevod - každý zákazník má svoj preferovaný spôsob platby a očakáva, že mu ho e-shop poskytne. Dobierka už (našťastie) dávno nestačí, nenechajte zákazníka opustiť nákupný košík a odísť ku konkurencii len preto, že nemohol zaplatiť tak, ako chcel. Zvoľte si platobnú bránu, ktorá ponúka všetky obľúbené platobné metódy.
Poplatky
Častokrát rozhodujúci faktor pre množstvo obchodníkov. Nenaháňajte sa však za najnižšou cenou, môžete sa ochudobniť o funkcie, ktoré budete reálne potrebovať. Ideálnou voľbou je nechať si napasovať ponuku pre potreby vášho biznisu. A nezabúdajte, jedna vec sú poplatky uvedené v reklamách, a druhá tie skutočné, ktorých výška môže byť ukrytá kdesi v podmienkach.
Vysoký dôraz na bezpečnosť
Uistite sa, že platobná brána spĺňa potrebné normy, predovšetkým PCI DSS, SSL certifikát a ďalšie bezpečnostné štandardy. Bezpečnosť by mala byť najvyššou prioritou na ochranu vašej firmy a citlivých údajov vašich zákazníkov.
Integrácia
Preverte si vopred, či je platobná brána integrovateľná s vašim riešením, prípadne, či ponúka pluginy pre vašu konkrétnu platformu. Ušetríte tým čas a zabezpečíte hladký priebeh integrácie.
Dostupnosť a prístup zákazníckej podpory
Mať dostupný helpdesk 7 dní v týždni, ktorý vám namiesto vopred nahraného odkazu „ďakujeme, ste v poradí (o týždeň)“ naozaj zdvihne telefón a začne riešiť vašu požiadavku, je jedno veľké plus. Aktívny prístup podpory neoceníte len vy z pozície obchodníka, ale taktiež vaši zákazníci, ktorí dostanú odpoveď bez zbytočného čakania.
Funkcie a dizajn
Šikovná platobná brána dokáže ponúknuť praktické funkcie, ako napríklad automatické opakovanie platby pri neúspešnom pokuse, podporu platieb Apple Pay a Google Pay (čo ešte stále nie je automatika pre každú bránu), klientsky portál pre prehľad o každej transakcii, ale aj atraktívny dizajn s jednoduchým ovládaním a dokonalou responzivitou na mobile aj tablete.
Špeciálne benefity pre klientov
Platobné brány už dávno neponúkajú e-shopom iba spracovanie platieb, prinášajú so sebou aj ďalšie benefity. Blog sa už pomaly stal „must have“ každej brány a niektoré idú ešte ďalej. Skvelým príkladom je slovenská platobná brána Besteron, ktorá okrem blogu zverejňuje aj inšpiratívne biznis rozhovory so slovenskými a českými podnikateľmi, ponúka bezplatné poradenstvo pre rozbehnutie biznisu a pre svojich klientov organizuje zaujímavé webináre s najlepšími e-commerce špecialistami. Odporúčame sa pri výbere zaujímať aj o tento druh benefitov, ľahko tak rozpoznáte záujem a celkový prístup platobnej brány k svojim klientom.
Výber platobnej brány je dôležitým rozhodnutím, môže totiž výrazne ovplyvniť úspech predaja na vašom e-shope. Preto tento krok nepodceňujte a venujte porovnaniu dostatok času. Či už ste začínajúci podnikateľ alebo rozbehnutý e-shop, správne zvolená platobná brána dokáže zefektívniť platobné procesy na vašom webe, zvýšiť spokojnosť vašich zákazníkov a prispieť k celkovému rastu vášho podnikania.
Zaujímajú vás ďalšie potrebné kroky pri tvorbe eshopu na mieru? Pozrite si ako v Narative pracujeme.