Kto sme
Všetky články
Vyberte sekciu
Vyberte sekciu
Programovanie

Kam vo vašom procese návrhu webových stránok patrí SEO

SEOSEO9/11/20239/11/2023

Slovo „SEO“ má veľkú váhu. Vieme, aké je to dôležité pre úspech webových stránok, a aj napriek tomu sa často stáva jednou z vecí, ktoré sa riešia až na úplnom konci developmentu webu. Alebo ešte horšie, je to naložené na tanier jednej osoby, ktorá pravdepodobne nie je schopná urobiť všetko, čo treba urobiť. SEO by malo byť tímovým športom - a práve o tom je dnešný článok.


Všetci hráme určitú úlohu pri tvorbe web stránok. Dizajnéri vytvárajú moderné a interaktívne rozhrania. Copywriteri vytvárajú text, ktorý rezonuje v návštevníkoch a motivuje ich konať. Programátori to všetko spájajú do kódu.

Je tu však jeden kúsok skladačky, ktorú nemožno zveriť iba jednej osobe. A to je SEO.

Ak vytvárate webové stránky pre klientov a očakávajú pôsobivé výsledky (t.j. vysoké konverzné pomery), musí byť súčasťou vášho procesu aj SEO. Nemôžete to nechať len v rukách klienta alebo marketéra a predpokladať, že to stačí.

Google je náročný vládca a musíme ho uspokojiť, ak chceme, aby sa naše webové stránky dostali na vrchol vyhľadávania. Znamená to zaujať ucelený prístup k SEO počas celého procesu dizajnovania a vytvárania webových stránok.

Ak ste to doteraz nezohľadňovali alebo sa chcete uistiť, že všetko čo pre to momentálne robíte je správne, tento článok je pre vás. Povieme si, kedy a ako musíte SEO začať zohľadňovať vo vašej pracovnej náplni. Okrem toho sme do dolnej časti tohto článku zahrnuli kontrolný zoznam SEO úkonov, ktorý môžete vy a váš tím prispôsobiť vášmu pracovnému postupu.


Kde patrí SEO do vášho procesu návrhu webových stránok?

SEO by malo byť niečo, nad čím vždy premýšľate a plánujete to a to od úvodnej fázy tvorby webu po dátum finálneho zverejnenia online.


SEO počas fázy návrhu

Keď hovoríte s potenciálnym zákazníkom o tom, prečo by mal potrebovať vašu pomoc, je zameraný na samotný web.

„Potrebujem vlastný web, aby som mohol predávať svoje výrobky online / rozširovať svoju firmu / získavať nových zákazníkov.“

Ale to nie je to, čo skutočne požadujú. Chcú webovú stránku, ktorá sa bude zobrazovať potenciálnym zákazníkom na Googli, bude jednoducho vyhľadateľná a bude prinášať konverzie. To si od vás vyžaduje omnoho komplexnejší prístup, ako len dať dokopy nejaké šablóny.

Vy viete, že webová stránka musí byť optimalizovaná pre vyhľadávače, ak má splniť to, čo klient potrebuje. Z tohto dôvodu bude ovplyvňovať priebeh väčšiny procesov. Všetky tieto podrobnosti by ste mali zmapovať pri príprave dokumentácie webu.

Pokiaľ ide o to, čo vlastne hovoríte svojim klientom... Tu sa veci trocha komplikujú.

Musíte navrhnúť vašu perspektívu pre SEO:

  1. aby ste stanovili správne očakávania a

  2. aby ste zdôvodnili, čo sa im chystáte navrhnúť z hľadiska rozsahu a nákladov.

Jediným problémom je, že niektorí klienti môžu síce poznať pojem „SEO“, ale v skutočnosti nechápu, čo to znamená.


Konverzácia by sa mohla rýchlo vyvinúť do nasledujúcej podoby:

Vy: [Vysvetlíte podrobnosti svojej ponuky a spomeniete, že SEO je jej súčasťou.]

Klient: „Oo, super. Na každej stránke mám zoznam 20 kľúčových slov, ktoré chcem. “

Vy: „No, to vlastne nie je optimalizácia pre vyhľadávače. Ak chcete, aby váš web fungoval dobre, musíte venovať pozornosť veciam, ako je obsah, spätné odkazy, rýchlosť, zabezpečenie a design zameraný na mobilné zariadenia.“

Klient: „O čom to hovoríte? Čo to vlastne je? Myslel som, že ste povedali, že robíte SEO. Chcem sa zvýrazniť v rebríčku Google pri vyhľadávaní týchto 20 kľúčových slov. “

Náplňou našej práce je zabezpečiť klientom výsledky, ktoré potrebujú, a nie snažiť sa im vysvetliť do detailu podrobnosti o tom, ako to robíme, pretože tých faktorov je naozaj hodne.

Firmy sa môžu snažiť klientom priblížiť čo je to SEO v blogovom článku ako to teraz robíme my, alebo to niekde zahrnú do prezentácie svojej webovej stránky, ako to robí napr. UPQODE:

UPQODE v krátkosti podrobne popisuje druhy SEO služieb, ktoré poskytuje.

To im umožňuje jasne vysvetliť typy SEO, ktoré poskytujú (čo tiež pomôže SEO orientovaným klientom ich v prvom rade vôbec nájsť). Zahrnúť sem technické výrazy je v poriadku, pokiaľ stručne vysvetlíte v laickej reči, čo vlastne znamenajú:

UPQODE On-Page SEO explanation for clients

UPQODE vysvetľuje, čo všetko je zahrnuté v SEO.


Čo sa nám na tomto páči, je to, že podobný prístup vám umožňuje povedať „Chystáme sa urobiť X, Y a Z“ a zároveň to formulovať do svetla, ktorému klient skutočne rozumie. V takom prípade, čo skutočne poviete, bude: „Riešime všetky technické záležitosti, aby viditeľnosť vášho webu rástla vo vyhľadávaní, v dôsledku čoho získate vyššiu návštevnosť.“

Inými slovami, lepšie je vždy klientom jednoducho uviesť výhody. Napríklad:

  • Responzívny webový dizajn, ktorý vyzerá skvele na všetkých zariadeniach.
  • Webové stránky, ktoré sa načítajú za tri sekundy alebo menej, pre dosiahnutie optimálneho zážitku návštevníkov.
  • Sprísnené zabezpečenie, aby boli všetky vaše firemné údaje a údaje vašich návštevníkov v bezpečí.
  • Obsah, ktorý je pre ľudí ľahko čitateľný, a ešte ľahšie pochopiteľný pre Google botov.
  • Cesty šité na mieru, ktoré behom chvíle premenia návštevníkov na zákazníkov.


SEO počas fázy nastavovania a plánovania

Už v počiatočných fázach schváleného projektu by sa malo myslieť na SEO. Aj keď sa ešte aktívne nepracuje na optimalizáciách, je dobré sa uistiť, že základná štruktúra, na ktorej budete pracovať, je stanovená.

Tu je treba mať na pamäti niekoľko vecí:


Kontrola dizajnových a obsahových podkladov klienta

Je vhodné, aby klienti poskytli svoje podklady, texty, obrázky, či svoje logo ešte predtým, ako samotný projekt začne. Aj keď je to praktické aj kvôli tomu, aby sme sa vyhli zbytočnému zdržiavaniu počas samotnej fázy developmentu, bude sa to hodiť aj pre SEO.

Používané logo a ďalšie obrazové prvky, ktoré sú v skutočne dobrej kvalite a nevyzerajú zastaralo sú nutnosťou. Čím skôr budeme mať tieto prostriedky v rukách, tým skôr klientovi môžeme dať vedieť, že je potrebné ich prípadne vymeniť, ak chcú, aby ľudia brali ich web a prezentáciu vážne.

Ak sa návštevníkom nepáči vzhľad webových stránok, bez problémov ho opustia a vysoká miera okamžitých odchodov zabije ich hodnotenie. Je potrebné sa uistiť, že samotní klienti nestoja v ceste výsledkom, ktoré sa im snažíme pomôcť dosiahnuť.


Pracujeme ruka v ruke s copywriterom

Aj keď obsah pre web vytvára profesionálny copywriter, môže sa stať, že ak sa ním od začiatku úzko nespolupracuje, môžu nastať problémy.

Agentúry zaoberajúce sa webovým dizajnom často diskutujú o výhodách vývoja webových stránok uprednostňujúcich obsah pred dizajnom. Pravda je, že by mali byť vytvárané spoločne. Ak tak nespraví, riskuje sa celý projekt.

Pre začiatok, ak copywriter a dizajnér pracujú izolovane, prichádzajú s rôznymi návrhmi zaobchádzania so štýlom a usporiadaním. Ak však jasne stanovíte pravidlá už od začiatku (čo môžete ľahko urobiť pomocou wireframingu), môžete sa vyhnúť akémukoľvek nesúladu v spôsobe vytvárania textu a dizajnu.

Wireframe.cc wireframe for mobile page layout

Dizajnéri môžu pomocou nástroja ako Wireframe.cc vytvoriť wireframes, v ktorých môžu spolu s copywritermi ľahko pracovať. My používame aj software Figma, Sketch a Invision.

Chystáme sa vytvoriť wireframe ľubovoľného webu, ktorý tak či onak nakoniec vytvoríme, tak prečo neposkytnúť jeho kópiu copywriterovi, aby sme mohli od začiatku pracovať na jednej stránke? A čo je ešte lepšie, prečo nespolupracovať s copywriterom? Možno nemusí poznať dizajnové techniky alebo osvedčené postupy, ale určite vie poskytnúť informácie o veciach, ako je optimálna dĺžka textu, priorita určitých predajných alebo marketingových správ a podobne.

Potom je potrebné optimalizovať kópiu na vyhľadávanie. Preto vždy spolupracujeme s copywriterom, ktorý dokáže:

  • Vytvárať použiteľné správy a výzvy k akcii,
  • Prirodzene vložiť do textovej väzby cieľové kľúčové slová,
  • Písať s dobrým porozumením používateľa,
  • Písať vo formáte HTML,
  • Budovať systém interných odkazov zo stránky na stránku,
  • Vytvoriť meta tagy a optimalizvať adresy URL pre vyhľadávanie,
  • Písať alt tagy pre obrázky.


Dizajn pre predajný funnel

Ak chcete zvýšiť počet konverzií na webe, je potrebné doň implementovať predajný funnel. Konverzné cesty predaja však nie sú iba sériou krokov, ktoré stanovíme pre návštevníkov na webe.

Všetko to začína pochopením užívateľských zámerov mimo stránky. Ak vieme, čo návštevníkov na klientovom webe priťahuje z vyhľadávacích nástrojov a sociálnych médií, môžeme navrhnúť svoje metadáta a vstupné stránky tak, aby zodpovedali tomuto zámeru.

Opäť platí, že ak robíme prieskum a plánovanie vopred so zreteľom na SEO, v závere si veľmi uľahčíme svoju prácu.


SEO počas dizajnu a vývoja webstránok

Toto je pre nás samozrejme najdôležitejšia a na prácu náročná fáza. Aj keď je ľahké sa zapojiť do dizajnovania a programovania, je dôležité, aby sme neustále mysleli na SEO.

Využívame univerzálny kontrolný zoznam SEO, ktorý používame od projektu k projektu. Ak už teraz zohľadňujeme všetky možné optimalizácie, nemusíme byť závislý na neurčitých dohadoch. Kontrolný zoznam nám navyše umožňuje lepšie sa oboznámiť so všetkým, čo je potrebné urobiť, aby sme implementovali do nášho procesu efektívnejšie spôsoby pre optimalizáciu vyhľadávania.

Aby sme vám ukázali ako to asi vyzerá, vytvorili sme nasledujúci kontrolný zoznam SEO. Neváhajte, skopírujte a použite ho pre svoje vlastné potreby, pokiaľ si na SEO trúfate po vlastnej línii (vždy je však lepšie nechať to na profesionálov):


Technické SEO

  • Webhosting s 99,9% nepretržitou prevádzkou
  • Doména s čistou webovou históriou
  • Certifikát SSL je nainštalovaný
  • Firewall implementovaný
  • Ukladanie do medzipamäte povolené (stránka, prehliadač, objekt atď.)
  • Kompresia a zmena veľkosti obrazu (interný systém alebo automatizovaný)
  • Automatizované zálohy
  • Účet Google Analytics je pripojený
  • Je povolené sledovanie cieľov v službe Google Analytics, sledovanie elektronického obchodu a ďalšie špeciálne sledovania
  • Účet Google Search Console je pripojený
  • Súbor XML sitemap bol nastavený a odoslaný spoločnosti Google
  • Pre obrázky a videá bol odoslaný samostatný súbor Sitemap
  • Nastavil sa súbor robots.txt
  • Napísané značky Schema.org (ak sú relevantné)


Dizajnové SEO

  • Zmapovaná informačná architektúra
  • Responzívny webový dizajn
  • Prvý webový design zameraný na mobilné zariadenia (mobile first)
  • 1 jasný CTA na stránku
  • Vlastné nastavenie stránky 404
  • Všetky odkazy, tlačidlá a formuláre boli testované a funkčné


On-page SEO

  • 1 jedinečné kľúčové slovo so zameraním na stránku
  • Hustota kľúčových slov je medzi 1 - 3%
  • Meta titulok s 50-60 znakmi vrátane hlavného kľúčového slova
  • Meta popis 150-160 znakov vrátane hlavného kľúčového slova
  • Krátky, ale popisný slug vrátane hlavného kľúčového slova
  • Bezchybný obsah
  • Minimálne 1 relevantný interný odkaz na stránku
  • Odporúčaný obrázok pre každú stránku
  • Popisný alternatívny text pre každý obrázok
  • Použité značky hlavičky (kľúčové slovo focus je obsiahnuté v minimálne 1)
  • Hlavičky sa objavujú každých približne 300 slov
  • Vety sa tiahnu nie viac ako dva riadky
  • Odseky sa tiahnu najviac na päť riadkov
  • Analýza duplicitného obsahu
  • Kontrola plagiátorstva


Lokálne SEO

  • Stránka Moja firma na Googli je nastavená
  • Zahrnuté sú aj geograficky špecifické kľúčové slová
  • Vytvorené stránky špecifické pre dané miesto (ak sú relevantné)
  • Poskytnuté kontaktné informácie (napr. Telefónne číslo, adresa, atď.)


Prebiehajúca podpora SEO

  • Analýza prevádzkyschopnosti, rýchlosti a zabezpečenia webového servera
  • Testovanie rýchlosti stránky
  • Monitorovanie bezpečnosti
  • Monitorovanie čiernej listiny Google
  • Monitorovanie poradia kľúčových slov
  • Kontrola nefunkčného odkazu
  • Aktualizácie softvéru


Ďalšie články

Všetky naše referencie

Ďalšía kategória

Design