Kto sme
Všetky články
Vyberte sekciu
Vyberte sekciu
Programovanie

5 dôležitých funkcií, ktoré by mal mať aj váš eshop na mieru

E-shopE-shop12/14/202312/14/2023

Dávate si vytvoriť eshop na mieru a v hlave máte detailizované desiatky vychytávok, ktoré by ste chceli pretaviť do fungujúcej reality? Urobiť vďaka nim online predaj efektívnejší? Predtým, ako vaše nápady spojazdníte v podobe online marketu, overte si, či medzi nimi figuruje aj nasledovných 5 dôležitých funkcionalít. Každý moderný eshop by s nimi mal rátať.


1. Praktické vyhľadávanie prostredníctvom filtrov

Praktické vyhľadávanie je kľúčovým faktorom pre zlepšenie používateľskej skúsenosti (UX) a zvýšenie konverzií. Moderný eshop by mal disponovať pokročilými vyhľadávacími možnosťami, ktoré pomôžu zákazníkom rýchlo a presne nájsť produkty. Nastavte si filtre, vďaka ktorým sa šikovne dostanú tam, kde chcú. Bez zbytočného listovania desiatkami položiek. Samozrejmosťou pri tvorbe eshopu by mali byť nasledujúce filtre, ktoré zúžia výber a uspokoja presnejšie požiadavky zákazníkov:

  • značka / výrobca
  • oblasť
  • cena
  • špecifikácia (farba, veľkosť)
  • varianty


Tip: Pokiaľ disponujete dostatkom dát o zákazníkoch, implementujte personalizované odporúčania s ponukou produktov založenou na predchádzajúcich nákupoch alebo správaní.

2. Integrovaný systém platby – výber platobnej brány

Dôležitým kritériom pri výbere platobnej brány je integrácia do vášho eshop systému. Pri jej zavádzaní môže byť rozhodujúce, či ide o veľkého, stredného alebo malého predajcu z pohľadu veľkosti eshopu a jeho systémového riešenia. 

Pri vytvorení eshopu na mieru máte výhodu, pretože viete implementovať takmer akúkoľvek platobnú bránu. Ideálne, ak použijete riešenie, ktoré centralizuje systémy viacerých bánk, aby ste nemuseli zapracovávať viacero brán slovenských bánk jednotlivo. 

Takéto platobné brány sú rýchle, bezpečné a ponúkajú široké možnosti platby. Aktuálne najpoužívanejšími na Slovensku sú GoPay, Comgate, Besteron, TrustPay, 24pay, Global Payments. Vyberte si tú správnu pre váš eshop, zefektívnite celý proces online nakupovania a spravte ho pre zákazníka komfortnejší.


3. Efektívna správa skladu a informácie o dostupnosti produktov

Sledovanie dostupnosti produktov a upozornenia na vypredané položky v eshope sú dôležitými funkciami, ktoré pomáhajú zákazníkom udržať si prehľad o vybraných produktoch a zabezpečujú, aby nepremeškali príležitosť na ich nákup. 

Zvážte použitie softvéru na správu zásob. Uistite sa tiež, že váš eshop je prepojený so pokročilým skladovým systémom, ktorý obsahuje mnohé užitočné funkcie, nie len synchronizáciu zásob. Toto vám môže ušetriť veľa času i energie a prispieť k úspešnej prevádzke vášho eshopu bez stresu, že nad niečím nemáte dostatočnú kontrolu.


Aké funkcie sa teda oplatí implementovať?

  • upozornenia na e-mail alebo notifikácie pri opätovnom navrátení sa produktu do zásob,

  • zoznam sledovaných produktov v účte, kde môžu zákazníci vidieť aktuálny stav dostupnosti,

  • zobrazenie dostupnosti pri každom z produktov,

  • informácia o obnovení zásob,

  • API integrácie na automatizáciu sledovania dostupnosti produktov a upozornení,

  • aktualizované info o dostupnosti obľúbených produktov na sociálnych sieťach.


4. Personalizované používateľské účty pre jednoduchšie nákupy

Poskytnite svojim zákazníkom po zaregistrovaní na vašej stránke široké benefity. Vďaka personalizovaným účtom budú mať možnosť ukladať si obľúbené produkty, sledovať históriu nákupov a prispôsobiť si nastavenia podľa preferencií. Pri ďalšom nakupovaní nemusia nanovo vypĺňať adresu doručenia a kontaktné informácie, sledujú aktuálny stav objednávok a dostávajú personalizované ponuky. S takýmito používateľskými účtami vo vašom eshope na mieru preto treba počítať, poskytujú značné výhody obom stranám a celkovo urýchľujú nákupný proces.


Tip: Neviete ako na váš eshop na mieru? Aký zvoliť hosting, CMS a podobne? Prečítajte si náš článok, kde sme všetko podrobne rozobrali.

5. Zákaznícka podpora a komunikácia na vyššej úrovni

V prvom rade je dôležité nastaviť si komunikačnú stratégiu. Mali by ste mať ujasnené, akým spôsobom sa prihovárate vašim návštevníkom a zákazníkom. V súlade s vašou komunikačnou stratégiou by mal byť obsah aj spôsob predávania informácií. Základom kvalitného zákazníckeho servisu je, že zákazníci budú mať pocit vašej dostupnosti. Toto docielite, ak budete ochotní komunikovať cez rôzne kanály. Okrem klasiky v podobe mailu a telefónu teda stavte aj na zapracovanie rýchleho online chatu v podobe vyskakovacieho okna na stránkach eshopu. Tento je neustále „živý” a prostredníctvom neho dokážete expresne zodpovedať otázky zákazníkov ešte predtým, ako vám odídu z webu. Prináša hneď niekoľko benefitov:

  • kontakt v reálnom čase
  • buduje vzťahy so zákazníkmi
  • zvyšuje pravdepodobnosť konverzie
  • šetrí čas i financie

Tak čo, zahŕňala vaša predstava eshopu aj týchto 5 dôležitých funkcií? Máte teraz ujasnené priority a chýba vám už len niekto, kto vám vaše požiadavky premení na fungujúci online biznis? Obráťte sa na Narative, naprogramovať vieme naozaj všetko, na čo si pomyslíte. S nami bude váš eshop na mieru fungovať presne tak, ako ste si vysnívali.

Ďalšie články

Všetky naše referencie

Ďalšía kategória

Design