Dokázali ste vašim klientom svoju šikovnosť pri navrhovaní webových stránok určených pre mobilné zariadenia. Možno by bolo načase, aby ste sa posunuli ďalej a začali pre nich navrhovať tiež mobilné marketingové kampane. Tento článok vysvetľuje, ako na to.
Existuje vôbec niečo ako marketing pre mobilné zariadenia?
V skratke: áno, je to tak!
V tomto článku sa chystáme preskúmať kľúčové oblasti marketingu pre webstránky na mieru, ktoré budujeme. Potom sa pozrieme na spôsoby, akými by weboví dizajnéri mali upraviť tieto marketingové stratégie pre publikum využívajúce mobilné zariadenia.
Ako môžu weboví dizajnéri prispieť k mobilnému marketingu
Firmy zvyčajne používajú tri druhy marketingových stratégií:
- Obsahový marketing
- E-mailový marketing
- Marketing sociálnych médií
Podobne, ako meníme uhol pohľadu na webový dizajn pri navrhovaní stránok pre mobilné zariadenia, musí podobný proces nastať aj pri navrhovaní mobilných marketingových stratégií. To znamená, že sa nemusíte báť vytiahnúť dizajnové alebo dokonca textové prvky určené pre mobilné použitie. Znamená to tiež využiť osvedčené marketingové techniky a preformovať ich tak, aby boli ľahšie stráviteľné pre publikum na mobilných zariadeniach.
Tu je niekoľko vecí, ktoré ako webdizajnéri potrebujeme zvážiť:
Obsahový marketing
Obsahový marketing je tradične spájaný s blogovaním. Ale v posledných rokoch tento druh marketingu zahŕňa oveľa širšie spektrum tvorby obsahu, pretože spotrebitelia chcú konzumovať informácie rýchlejšie a pohodlnejšie ako kedykoľvek predtým. Mnohým z týchto alternatív blogov (napríklad vlogy a podcasty) sa v mobilných zariadeniach úspešne darí. Na týchto zariadeniach sa dajú ľahko spustiť a používatelia ich môžu pohodlne konzumovať kdekoľvek a kedykoľvek.
Bez ohľadu na typ obsahu, ktorý produkujete, existujú určité spôsoby, ako by mal byť navrhnutý pre publikum na mobilných zariadeniach.
Odstrániť prvky bočného panela
Pre začiatok musíme odstrániť tieto ťažkopádne prvky bočného panela. Veľmi pekný je príklad Airbnb:
Mobilný blog Airbnb výrazne zjednodušuje bočný panel.
Ako vidíte, príspevok nie je zasypaný množstvom nepotrebných widgetov, ktoré by sa objavovali používateľom mobilných zariadení. Je tam zahrnutý iba odkaz na súvisiace príspevky a to je všetko.
To umožňuje mobilným používateľom sa skutočne sústrediť na obsah, ktorý majú pred sebou, a absorbovať jeho posolstvo bez množstva vedľajšieho rozptyľovania.
Pre dlhšie príspevky používajte príťažlivé vizuálne prvky
Ak musíte písať dlhšie články alebo príspevky (čo nemusí byť nevyhnutne zlé), nezabudnite do celého textu zahrnúť jedinečný a príťažlivý vizuál. Tiež sa však uistite, že nimi nezaplavíte obrazovku.
Skvelý príklad je od The Guardian:
Guardian používa jedinečnú ilustráciu pre svoj titulný obrázok príspevku.
Titulný obrázok blogového príspevku je ilustrácia nakreslená na mieru. Ak to čitateľov dostatočne nezaujalo, zodpovedajúce ilustrácie umiestnené rovnomerne po celom príspevku by mali:
Guardian vo svojom článku používa vlastné ilustrácie.
Keď je váš mobilný web zameraný na obsah rovnako, ako The Guardian, musíte sa pri podpore príbehu vášho príspevku veľmi spoliehať na vizuálnu zložku. Ak videá alebo podcasty nemôžu úplne nahradiť zdĺhavý príspevok, uistite sa, že obrázky môžu vhodne rozprávať príbeh samy osebe.
Navrhnite dizajn a pre text
Veľkou výzvou textového obsahového marketingu bude jeho štruktúra a formátovanie.
Príklad: Powell’s Books:
Powell Books používajú na mobilnom webe zvláštne zarovnaný text.
Čo je prekvapivé na tomto príklade je to, že pochádza od veľmi dobre známeho kníhkupectva v Spojených štátoch. Mohli by ste si myslieť, že firma zaoberajúca sa písaným slovom by venovala väčšiu pozornosť „vzhľadu slov“ na svojich webových stránkach.
S týmto dizajnom sa spája množstvo problémov. Pre začiatok, pri každej z kníh je zahrnutý podporný obrázok, ktorý je však malý a nehodí sa dobre k textu. Potom tu je samotný text, ktorý používa zarovnanie na stranu. To vytvára veľkú medzeru na ľavej strane obrazovky, čo sťažuje čítanie textu.
Ponaučením, ktoré by sme si mali z toho odniesť je, že navrhovaniu textu na webovej stránke je potrebné venovať čas rovnako ako vizuálu. Ak návštevníci nie sú schopní ľahko prečítať obsah, váš marketing bude neúčinný.
Rozdeľte zdĺhavý text
Je tiež dôležité brať do úvahy dĺžku obsahu vašich stránok. Pozrite sa na tento príspevok z webovej stránky Pitchfork:
Príspevok na blogu Pitchfork nemá žiadne rozdelenia odsekov.
Väčšina odsekov vyzerá takto. Príliš dlhé vety. Odseky bez medzery. V mnohých prípadoch dokonca nevidíte koniec odseku.
Aj keď nie ste autorom daného obsahu, nájdite spôsoby, ako ho rozdeliť pre mobilných používateľov. Reálne by webové stránky pre počítače mali mať maximálny limit pre odseky 3 alebo 4 riadky. V mobilných zariadeniach nastavíme limit na 5 alebo 6. Týmto zabezpečíme, že čitatelia nebudú zahltení obsahom, ktorý zdanlivo nemá konca kraja.
Navrhovali by sme použiť web Smashing Magazine ako inšpiráciu pri navrhovaní štruktúry a dĺžky marketingového obsahu:
Smashing Magazine pridáva poznámky k príspevkom a popis, ktoré uľahčujú čítanie v mobile.
Horná časť každého článku obsahuje niekoľko popisov, ktoré stručne zosumarizujú to, čo sa chystáte čítať. Týmto sa správne nastavia očakávania.
Zvyšok článku je rovnako dobre navrhnutý:
Príklad návrhu príspevku v Smashing Magazine.
Tento príklad ukazuje, ako si Smashing Magazine spravil čas na správne navrhnutie textu na stránke. Je prítomné označenie v hlavičke. Hypertextový odkaz dobre vyniká. Veľkosť textu pre mobil je správne nastavená. Taktiež okraje sú členité, čo uľahčuje čítanie. A článok je obohatený o obrázok / anketu.
Nemusí byť veľkým problémom rozložiť päť alebo šesť za sebou idúcich odsekov pre obrazovky počítača. Nájdite si ale chvíľku a zistite, ako sa toto rozloženie zmení na menšej mobilnej obrazovke. Možno vás prekvapí, koľko rozdielov v čitateľnosti pocítite.
Plne zapojte mobilných používateľov
Dosiahnuť to, aby ľudia robili konverzie na mobilných zariadeniach, nie je ľahké.
Nie je však nemožné obísť nízke konverzné pomery. Najprv musíte prijať fakt, že doba pozornosti používateľov mobilných zariadení je kratšia. Pozrite si tento blogový príspevok od spoločnosti The Home Depot:
The Home Depot zahŕňa všade na svojom blogu výzvy k akcii.
Tento príspevok slúži ako inšpiratívny návod pre čitateľov a poskytuje im nápady, ako si môžu sami prerobiť vlastnú kúpeľňu.
Všimnite si však lištu s „Shop This Project“, ktorá je umiestnená v spodnej časti príspevku. Toto je fantastický nápad. Namiesto toho, aby spoločnosť Home Depot dúfala, že si čitatelia na mobilných telefónoch budú ochotní prečítať celý príspevok a na konci príspevku si nájdu odkaz na kliknutie, im to zjednodušili. Týmto chceli povedať:
"Toto je to skvelý nápad, ak chcete prerobiť svoj domov ... ale chápeme, ak nemáte veľa času." Tu sú všetky materiály, ktoré potrebujete k tomu, aby ste si to mohli urobiť sami! “
Ide o prakticky využitú myšlienku toho, že mobilný používateľ chce, aby informácie boli stručné a pohodlné a zároveň nemá čas na trávenie dlhých stránok - bez ohľadu na to, aké užitočné sú.
The Home Depot má ďalší skvelý príklad toho, ako viac zapojiť mobilných používateľov s obmedzeným počtom pozornosti:
The Home Depot umožňuje pripnutie obrázkov na Pinterest.
Vo vyššie uvedenom príklade môžete vidieť, že The Home Depot umožňuje používateľom, aby si ich obrázky uložili na Pinterest. Prečo je to vynikajúci nápad? Pretože vytvára multikanálový zážitok.
Pamätajte, weby navrhujeme tak, aby boli predovšetkým mobilné, nie za každú cenu komplexné. (mobile-first)
Je veľká šanca, že väčšina návštevníkov vašich webových stránok začne prezerať obsah na mobilných zariadeniach. Náplňou vašej práce je zabezpečiť, aby sa stala jedna z dvoch vecí:
Ak cesta skončí v mobile, skončí sa konverziou.
alebo
Ak nenastane konverzia na mobilných zariadeniach, napojili ste ho na inú cestu a umožnili mu konverziu neskôr z iného zariadenia.
To je to, čo The Home Depot spravil pomocou tlačidla „Pin It“. Používatelia mobilných zariadení si môžu tieto obrázky (a odkazy na príspevky) uložiť na Pinterest na neskôr. Potom, keď sú pripravení pracovať na tomto projekte renovácie domu, si môžu otvoriť svoj laptop alebo tablet a nájsť si túto fotografiu a podporný článok, ktorý ich celým procesom prevedie.
Email Marketing
E-mailový marketing je nepochybne jedným z najefektívnejších spôsobov, ako sa dostať pred mobilné publikum a priviesť ho ku konverzii. Nedávny report ukázal, že 80% respondentov sa domnieva, že e-mailový marketing je kľúčovou hnacou silou pre získavanie a udržiavanie spotrebiteľov.
Aj keď je e-mailový marketing veľmi efektívny pri získavaní kvalitných zákazníkov, v mobilných zariadeniach s ním musíte byť opatrní. Používatelia mobilných telefónov nemyslia ani nekonajú rovnako ako používatelia počítačov, o čom svedčí výskum zameraný na mikro-momenty (motivátory).
Preto pri navrhovaní e-mailových kampaní a newsletterov pre klientov musíte pamätať na nasledujúce tipy:
V jednoduchosti je krása
Pokiaľ váš zoznam e-mailových kontaktov neočakáva zdĺhavé správy na pravidelnej báze (a má to pádny dôvod), je najlepšie udržiavať jednoduchú e-mailovú komunikáciu. Preto budujeme webové stránky - aby marketingové správy mohli byť krátke a presné a potom odkázať na stránku, kde poskytneme viac informácií.
Tu je príklad správy, ktorá je trochu mimo:
E-mailový marketing spoločnosti Chase.
Správa je v prvom rade trochu zavádzajúca. Vraj sa dozviete o najlepších nástrojoch pre správu vášho účtu Chase. Body uvedené pod ním však nie sú ničím iným než funkciami obsiahnutými v mobilnej aplikácii.
Ďalším problémom, ktorý nastáva, je nerovnomerne rozložený text. Keď navrhujete čokoľvek pre web, mali by ste zachovávať určitú symetriu. Tu je však zrejmé, že copywriter a webdizajnér nespolupracovali na vypracovaní správy.
Na záver je tu otázka prepojenia. Cieľom tejto správy je motivovať zákazníkov spoločnosti Chase k stiahnutiu a používaniu mobilnej aplikácie. A napriek tomu dvom odkazom na web Chase konkurujú dva odkazy na obchod s aplikáciami v dolnej časti.
Celkovo sa toho v dizajne a správe tohto e-mailu deje príliš veľa. Chase by pochodil lepšie, keby to zjednodušil pútavou grafikou a presmeroval publikum na web, kde sa dozvedia viac a odkiaľ si aplikáciu stiahnú.
Používajte obrázky
Aj keď chápeme, prečo si niektorí marketéri myslia, že je dobré napísať text e-mailu tak, aby to vyzeralo ako správy, ktoré ľudia bežne dostávajú od ostatných, ktorých poznajú, nemyslíme si, že je to dobrý nápad pre mobilné zariadenia.
Tu je príklad správy, ktorú poslal Small Business Trends:
Small Business Trends odosielajú čisto textový e-mail
Keď dostanete e-mail, ktorý vyzerá takto (tj. obyčajný text, žiadne obrázky, samostatne stojace odkazy), vaša vnútorná reakcia je: Je to spam.
Nie je to tak, že tento e-mail je ťažko čitateľný. Zároveň som ho očakával, pretože som sa prihlásil na ich webinár. Aj keď je skvelé, že sa celá správa zmestí na obrazovku smartfónu, niečo tomu chýba.
Ak na mňa chcete urobiť dojem prostredníctvom webinára, prečo ste z e-mailu urobili taký nevýrazný zážitok?
To je skvelý argument, prečo sú obrázky užitočné pri presviedčaní používateľov mobilných e-mailov, aby sa zastavili a čítali vaše e-maily.
Aj keď obrázky nedávajú v danej správe zmysel, webové agentúry by mali navrhnúť profesionálnu šablónu, ktorú môžu vaši klienti použiť pre všetky správy. Poskytuje to marketingovým správam konzistentný a okamžite rozpoznateľný vzhľad.
Uistite sa, že sú schopní text prečítať
Skutočnosť, že veľkosť písma môže vážne brániť čitateľskému zážitku, nie je vôbec prekvapivá. Ukážeme vám niekoľko príkladov, ktoré demonštrujú tento bod v kontexte s e-mailom:
Toto je marketingová komunikácia, ktorú som dostal od Freelancers Union. Čítam ich blog rád, ale nikdy som nebol fanúšikom informačných newsletterov:
Text je príliš malý na to, aby sa dal v e-mailovej správe prečítať.
Časť textu je samozrejme čitateľná. „Today on Freelancers Union“, ako hlavný nadpis v e-maily. Zvyšok správy je však dosť problematické prečítať.
Podľa môjho názoru sa v tejto správe používa päť rôznych veľkostí písma, nehovoriac o rôznych štýloch a farbách zahrnutých hypertextových odkazov. Keď tieto správy vidím v priečinku doručená pošta, viem, že sa už nemám obťažovať ich čítaním.
Potom tu máte tento príklad od spoločnosti Zendesk:
E-mail spoločnosti Zendesk obsahuje miniatúrnu typografiu.
Je tu toho veľa, čo nie je v poriadku.
Pre začiatok, nadpis vytvára zmätok. Myslel som, že správa bola od Zendesk, a napriek tomu je jej nadpis celý o Gartnerovi. Tento nadpis tiež obsahuje prebytok slov, ktoré nepoznám. Ak existuje pripojenie so Zendesk, malo by to byť v hlavičke. Aj keď nie je, v záhlaví by malo byť jasne vysvetlené, prečo by som mal čítať ďalej.
Potom je tu problém s čitateľnosťou. Prečo je banner tak veľký a zvyšok správy vo veľkosti písma, ktoré je takmer nečitateľné? Je to takmer akoby nechceli, aby niekto čítal zvyšok.
Zároveň, ak by sme sa mali pozrieť aj na hierarchiu stránky, prečo tlačidlo nie je výraznejšie? Pokiaľ ide o podnet k akcii čitateľov, malo by to byť primárnym cieľom, avšak dizajn by vás presvedčil, že tomu tak nie je.
Záver: na mobilných zariadeniach na veľkosti záleží. Ak svoje mobilné e-mailové marketingové správy pred ich odoslaním ešte stále netestujete, začnite to robiť.
Vyrozprávajte príbeh obrázkom
Teraz, keď sme strávili všetok čas zdieľaním príkladov zle navrhnutých mobilných newsletterov, vám chceme ukázať jeden, ktorý sa celkom podaril.
Je to napr. Sweet Frog: Sweet Frog:
Sweet Frog používa v e-maile málo textu a pútavý obrázok.
Jediné, čo by sa dalo na tejto správe vylepšiť by bolo, ak by sa obrázok umiestnil pred text. Inak je to urobené dobre.
Obrázok vyzerá v mobilných zariadeniach vynikajúco. Je dostatočne veľký, dobre navrhnutý, farebný a poskytuje správu čo najstručnejším spôsobom.
Dizajnér odviedol peknú prácu aj s textom. Odsek nie je príliš dlhý. All-caps je navyše skvelým spôsobom, ako upriamiť pozornosť používateľov mobilných telefónov na kľúčovú časť správy. Inými slovami, KLIKAJTE TU.
Posielajte relevantné e-maily
Keď sme sa pozreli v inom našom článku na kľúčové mikro-momenty, ktoré nastávajú v mobilných zariadeniach, zamerali sme sa na to, ako sa snažia používatelia konať rýchlo. Keď budete vytvárať e-mailovú marketingovú správu pre týchto používateľov, mali by ste mať tieto body na pamäti.
Jeden príklad, ktorý je obzvlášť skvelý, je tento od spoločnosti Hotels.com:
Spoločnosť Hotels.com zasiela dobre spracovaný e-mail s výzvou k akcii.
Aj keď v šablóne e-mailu existuje niekoľko rušivých prvkov, ktoré by tam byť nemuseli, celkové zameranie správy je dobre spracované. Spoločnosť Hotels.com v predmete presne uvedie, čo dostanete: 10% zľavu.
Potom pomocou intenzívnej farby a písma, ktoré sa nedá prehliadnuť, znova opakuje, že všetko, o čo im v danej chvíli ide, je zdieľať so mnou kupón so zľavou 10%. A vďaka modrému tlačidlu si môžem kupón prevziať a preskúmať ich ponuky.
Toto je úplne perfektné. Ak sa zaujímate o používateľov vašich stránok a venujete osobitnú pozornosť tomu, čo hľadajú, keď sú na mobile, mali by ste byť schopní písať takéto emaily pomerne jednoducho.
Hľadajte spôsoby, ako zabezpečiť rýchle jednanie čitateľov, ako napríklad:
- Použite tento kupón.
- Pozrite si toto krátke video.
- Pripojte sa k nám tento víkend.
- Atď.
Čím viac budete vedieť o svojom publiku a o veciach, ktoré môžete vylepšiť, aby začali jednať okamžite, tým efektívnejší bude váš mobilný e-mailový marketing.
Marketing na sociálnych médiách
Marketing na sociálnych sieťach bol vždy akousi rýchlou formou marketingu. Kvôli obmedzenému miestu v príspevkoch a dôrazu na komunikáciu prostredníctvom videí a obrázkov nám sociálne médiá vždy poskytovali skvelú možnosť, ako osloviť ostatných.
Nanešťastie niektorí ľudia stále neprišli na to, ako to zvládnuť.
Preto iných webdizajnérov povzbudzujeme, aby zakročili a pomohli im. Tu je dôvod, prečo:
Obrázky vyberajte múdro
Svoje publikum by ste mali zaujať správnym výberom vizuálneho obsahu.
Ukážeme vám dva príklady od spoločnosti Lyft:
Lyft zdieľa propagačné videá na Twitteri.
Video v hornom príspevku je skvelým príkladom dobre spracovaného vizuálu pre sociálne média. Video je nádherne natočené a rezonuje so značkou spoločnosti, ktorá ho zdieľa. Je zrejmé, že tejto časti video marketingu bola venovaná veľká pozornosť.
Potom tu máme ďalší príklad z ich Twitter stránky:
Spoluzakladateľ spoločnosti Lyft zdieľa fotografiu na Twitteri.
Obsah vytváraný používateľmi môže byť pre značku úžasnou vecou, najmä ak je vaša spoločnosť mladá a vaša kapacita na vytváranie obsahu je obmedzená. Lyft však nie je nová spoločnosť.
Aj keď sa cení snaha spoluzakladateľa sa ukázať ľuďom okolo, jeho fotografia nie je veľmi pútavá. Na tejto fotke je slabé osvetlenie a zvyšok skupiny sa stráca v pozadí. Na ďalších fotografiách, ktoré zdieľa a ktoré Lyft retweetol, sú všetci rozmazaní.
Teraz by sme to mohli okomentovať: „Nie je to profesionálny fotograf. Nemali by sme to od neho čakať. “ Je tu však jeden problém:
Príklad UGC zo sveta Walta Disneyho.
Instagram spoločnosti Walt Disney World sa väčšinou skladá z fotografií a videí zhotovených návštevníkmi zábavného parku. Vyššie uvedený príklad je jedným z nich. Spoločnosť WDW sa napriek tomu pri zdieľaní fotografií stará o ich dobrú estetiku, ktorá vrhá to najlepšie svetlo na jej značku.
Spravidla platí, že či už nahrávate svoje vlastné fotografie, zdieľajte ich s ostatnými alebo ich navrhujete ručne, uistite sa, že reprezentujú vašu značku. Ak sú vhodnejšie na zdieľanie na osobnom účte, prenechajte ich zakladateľovi spoločnosti, aby ich zdieľal na svojom informačnom kanály. Udržujte svoje profesionálne mobilné kanály plné iba pútavého obsahu.
Zamyslite sa nad priestorom
Aj keď sociálne médiá zvyčajne obmedzujú množstvo priestoru, ktorý je možné použiť na zdieľanie príspevku, existujú niektoré kanály, kde sa tieto limity rozšírili. Pri zvažovaní „priestoru“, ktorý váš príspevok zaberá, musíte ísť za rámec fyzických rozmerov obrázka alebo textu.
Zvážte tento príklad z New York Magazine:
Instagramový príspevok New York Magazine
Toto je IG príspevok časopisu New York Magazine. Skvelo navrhnutý obrázok, v ktorom je zahrnutý tiež pútavý nadpis. Ich snaha byť konzistentný je pôsobivá, pretože presne takúto grafiku nájdete v zozname príspevkov na ich webovej stránke. Táto pozornosť venovaná tomu aby bolo všetko, od webu po sociálne médiá konzistentné, je fantastická.
Teraz sa však pozrime nižšie na príspevok:
New York Magazine píše k príspevkom na Instagrame zdĺhavý text.
Toto je text, ktorý nájdete pod obrázkom.
Veci sa majú takto: už vieme, že tento príspevok propaguje nový článok na ich webových stránkach. Názov je veľmi jasne popisuje, o čom je príspevok, a titulný obrázok tiež bližšie charakterizuje, o čo sa bude jednať.
Avšak nie je dôvod, aby používatelia Instagramu prestali scrollovať na ich nástenke kvôli tomu, aby si prečítali tento zdĺhavý popis. V tomto okamihu je to len plytvanie miestom a energiou. Príspevok by mohol jednoducho povedať:
„Máte nezdravé stravovacie návyky? Kliknutím na odkaz v našom bio a získate informácie o tomto nebezpečnom trende. “
Ďalším dôvodom, prečo si musíte byť vedomí priestoru, je toto:
Titulok zobrazovaný pod obrázkom
Instagram má funkciu, kde môžete priamo v príspevku zdieľať svoj odkaz, na ktorý sa môžu používatelia prekliknúť. Je to skvelé, pretože v minulosti bolo ťažké zdieľať odkaz v príspevku, nakoľko naňho nebolo možné kliknúť.
To znamená, že toto je ďalší krok, ktorý musia čitatelia časopisu New York Magazine spraviť, aby sa dostali na tento príspevok o nezdravom stravovaní. Venujte pozornosť tomu, koľko práce od mobilných čitateľov požadujete, a zistite, či sa vám to vyplatí.
Používajte hashtagy (ale múdro)
Existujú určité kanály sociálnych médií, kde hashtagy nie sú skutočne potrebné a mohli by narušiť niečo, čo narúšať nechcete. Dá sa povedať, že Facebook a LinkedIn sú dva takéto príklady kanálov, na ktorých hashtagy nepotrebujete.
To znamená, že ako značka využívajúca sociálne médiá na účely marketingu budete chcieť pri vytváraní príspevkov na miestach ako Instagram, Pinterest a Twitter používať hashtagy (#) a zavínače? (@). Bez nich je ťažké nájsť obsah na týchto kanáloch, a preto si nemôžete dovoliť ich vo svojom príspevku vynechať tak, ako to urobila spoločnosť Zaftig:
Príspevok od Zaftig na instagrame bez hashtagov.
Zaftig je veľmi obľúbenou reštauráciou v Bostone.
Fotka je super. Evokuje vo vás veľa chutných jedál, ktoré ste v dobrých reštauráciách ochutnali. Prečo však žiadne hashtagy? Fotografia ako táto a reštaurácia s tak skvelou reputáciou by mala byť schopná využiť hashtagy na posilnenie ich reputácie a rozšírenie ich dosahu.
Ako niekto, kto sleduje na Instagrame stránky zamerané na jedlo, vám môžem povedať, že stále nachádzam nové miesta na jedenie vďaka jednoduchým hashtagom ako #ranajky. Toto je pre nich obrovská premárnená príležitosť.
Na druhej strane je možné to s hashtagmi na sociálnych sieťach prepáliť.
Toto je príspevok na Twitteri od The Yum Yum Foodie:
Príspevok na Twitteri od The Yum Yum Foodie.
V tomto príklade vidíte, že v celom texte je príliš veľa hashtagov. To je problém z niekoľkých dôvodov:
- Hashtagy sú ako odkazy, to znamená že vyčnievajú z okolitého textu. Ak sú zahrnuté v strede príspevku, naruší to jeho čítanie.
- Tieto konkrétne hashtagy nie sú skutočne hodné kliknutia. Predpokladám, že nijak extra nezvýšia hodnotu príspevku. Opäť ide o zbytočné rozptýlenie
Zaobchádzajte s nimi podobne, ako s CTA’s (výzvami na akciu) na vašom webe. Viete, že budú vyčnievať zo zvyšku textu, takže ubezpečte sa, že bude stáť za to, aby si ich používatelia sociálnych médií pozreli. Ak nie je žiaden dôvod na ich kliknutie, nech aspoň obohatia príspevok o určitú konkrétnu personalitu vašej značky.
Ak použitie určitého hashtagu nedáva zmysel, nepoužívajte ho.
Naformátujte svoje príspevky
Príspevky na blogu a e-maily sú miesta, kde záleží na formátovaní a vyváženosti. Správne formátovanie zatraktívni váš príspevok ľudskému oku.
Ak chcete, aby sa viac používateľov mobilných zariadení zastavilo a pozrelo si, čo ste zverejnili, nechajte sa inšpirovať príspevkom Dr. Bronnera:
Dobre naformátovaný príspevok na Twitteri od Dr. Bronnera.
Už samotný obrázok púta pozornosť.
Pozrite sa však, ako je štruktúrovaný celý príspevok.
Jednoriadková úvodná veta obsahujúca roztomilé emodži je tiež pútavá. Emodži sú pre sociálne médiá to, čo ikony pre webové stránky. Nebojte sa ich použiť, najmä ak je vaša cieľová skupina millennials alebo Gen-Z.
Ďalej tu máme očíslovaný zoznam! Vidíte, ako pekne to vyzerá? V porovnaní s väčšinou príspevkov, ktoré zvyčajne kopírujú formát odseku, určite vynikne z davu a prinúti mobilných používateľov, aby sa naň pozreli.
Zhrnutie
Ak ste webová či marketingová agentúra a vaši klienti vám zverili rozhodovanie v oblasti dizajnu webových stránok, je na čase ich dôveru využiť a začať sa im starať aj o marketing.
Aj keď navrhnúť takýto príspevok nemusí byť tak časovo alebo pracovne náročné ako to, čo robíte na webových stránkach, online marketing je nepretržitou záležitosťou. To by vám mohlo otvoriť nový stály zdroj príjmov, ak preukážete, že vaše vedomosti a odborné znalosti v oblasti dizajnu pre marketing sú rovnako dobré, ako tie v prípade webu.