Zatiaľ čo dizajn eshopu sa týka vizuálneho aspektu webovej stránky, používateľská skúsenosť (UX) sa zameriava na celkový dojem a interakcie používateľa. Tieto dva aspekty sú však úzko prepojené a ovplyvňujú sa navzájom. Mali by ísť ruka v ruke, pretože dobrý dizajn webu neznamená len peknú stránku, ale aj efektívnu a pozitívnu používateľskú skúsenosť. Pri vytváraní eshopu preto odporúčame v záujme oboch zamerať sa najmä na nasledovné faktory.
1. Responzivita – aby váš eshop dobre vyzeral a fungoval i v mobile
Responzivita je základným kameňom pri tvorbe eshopu. Uistite sa, že dizajn vášho internetového obchodu sa dobre prispôsobuje rôznym veľkostiam obrazoviek – okrem desktopov i mobilným zariadeniam a tabletom. Dôvod je jasný. Väčšina ľudí dnes nakupuje na eshopoch cez mobilné zariadenia. A bez responzívneho webdizajnu to nielenže vyzerá hrozne, ale aj funkčnosť je obmedzená. Potenciálnych zákazníkov by takýto eshop iba odradil a pri používateľskej skúsenosti by ste získali len mínusové body.
2. Jednoduchosť a prehľadnosť – nenechajte zákazníkov blúdiť webom
Čo možno najviac jednoduchá, intuitívna navigácia a prehľadnosť sú kľúčové pre udržanie návštevníkov na vašej stránke. Cieľom je, aby potrebné informácie našli čo najrýchlejšie, bez zbytočného zaťaženia. Ide o kľúčový prvok používateľskej skúsenosti (UX) a zároveň webdizajnu samotného.
V zmysle toho stavte radšej na minimalistickejší dizajn webu, stručné a jasné informácie, nie príliš komplikované menu, logický rozvrh stránky, využitie prázdneho priestoru na zvýraznenie určitých častí, čitateľnosť textu. Pri tvorbe eshopu myslite aj na to, aby ste minimalizovali rušivé prvky (rôzne animácie, pop-up okná, reklamy…). Všetky náležitosti, ktoré potrebujete pre svoj eshop vám vieme dodať pri tvorbe eshopu na mieru. Presne v tom je rozdiel keď porovnávate eshop na mieru vs eshop na prenájom - môžete všetko prispôsobiť vašim aj zákazníkovým potrebám a tiež dosiahnuť kvalitnejší a funkčnejší webdizajn i obsah.
3. Správne rozvrhnutie a usporiadanie stránok – stavte na logickú hierachiu
Umožnite návštevníkom jednoduchý prístup k informáciám a zlepšite celkový používateľský zážitok. Pred začatím návrhu webovej stránky si ujasnite obsah, nezabúdajte ani na dôležitosť vstupnej stránky a jej presvedčivosť. Vytvorte hierarchiu informácií, pričom tie najdôležitejšie pre váš biznis i zákazníkov umiestnite na vrchu stránky. Menu by malo byť jasné, konzistentné a ľahko ovládateľné.
Používajte zrozumiteľné názvy kategórií a zvýraznite dôležité odkazy. Stránku rozdeľte na logické bloky alebo sekcie, pričom každá by mala mať svoj vlastný nadpis a byť jasne oddelená od ostatných. Pri vytváraní eshopu myslite aj na to, aby dôležité informácie – kontaktné údaje alebo CTA prvky – boli umiestnené na vrchole stránky a viditeľné, bez potreby scrollovania.
4. Výber vhodnej farebnej schémy – zvážte všetky úlohy farieb
Farby môžu výrazne ovplyvniť dojem návštevníkov a prispieť k celkovému vizuálnemu dojmu. Nie je to len o estetike, ale aj o funkčnosti a komunikácii s vašimi potenciálnymi zákazníkmi.
Farby by mali podporovať ciele vášho eshopu. Pri výbere farebnej schémy treba zvážiť cieľovú skupinu, brand, takisto kombináciu odtieňov či vhodný kontrast. Myslite aj na psychológiu farieb, čo nimi chcete dosiahnuť – pokoj, dôvera, naliehavosť…
5. CTA prvky – zjednodušte cestu zákazníkom i sebe
No a v neposlednom rade nezabudnite na zdôraznenie dôležitých call-to-action prvkov. Patria totižto ku kľúčovým princípom používateľskej skúsenosti (UX). Pomocou nich viete potenciálnych zákazníkov priamo nasmerovať na žiadanú akciu. Vy si vylepšíte konverzný pomer a používateľom zjednodušíte cestu.
CTA prvky by mali byť vizuálne nápadné a ľahko identifikovateľné, umiestnené na strategických miestach na stránke (v hornej časti alebo pod kľúčovým obsahom), kde ich návštevníci neprehliadnu. No na druhej strane sa snažte pri používaní takýchto prvkov o konzistentnosť v dizajne na celom webe, aby používatelia už podvedome hľadali podobné CTA tlačidlá na ostatných podstránkach.
Pracujete na novom eshope? Radi by ste mali pekný, výkonný, konkurencieschopný, plný špičkových moderných funkcií? Preferujete skôr eshop na mieru? Obráťte sa na našich špecialistov v Narative. Prinesieme vám to najlepšie, čo trh aktuálne ponúka. Profesionálny eshop na mieru vytvárame v technológiách PHP a Javascript a pre menej náročných klientov používame Wordpress a Woocommerce eshop systém.