Vyberte sekciu
Všetky články
Vyberte sekciu
Vyberte sekciu
Vyberte sekciu
Vyberte sekciu

Nefrustrujte svojich používateľov, časť 2.

UXUX11/25/201911/25/2019

Ako na formuláre a hlavne prečo?

Pretože nechcete frustrovať vašich potenciálnych zákazníkov.

Väčšina stránok a pravdepodobne aj tá vaša má minimálne jeden formulár. Prečo sú formuláre, ich obsah, dizajn a funkcionalita také dôležité? Máte v poriadku prihlasovanie, kontaktovanie, nákup produktu, správu profilu? Chcete zarábať na vašej stránke viac, alebo mať viac používateľov? Kto by nechcel …

Nezabudnite si prečítať aj prvú časť o formulároch.

9. Mobil nie je desktop

Nie je žiadnym tajomstvom, že ľudia navštevujú vašu stránku, nakupujú vaše produkty a objednávajú vaše služby cez mobil. Preto je nesmierne dôležité, aby ste vaše formuláre optimalizovali pre mobilné zariadenia. Nedovoľte, aby polia formuláru zasahovali mimo obrazovky mobilného telefónu.

10. Používajte pozitívne chybné hlášky

Pri písaní chybných hlášok vášho formulára znejte pozitívne. Nikdy neobviňujte a nevyčítajte používateľovi chyby. Namiesto toho, používajte jednoduché a výstižné vety, aby ste používateľovi vysvetlili, kde nastala chyba a ako by mala byť opravená.

11. Využívajte “smart defaults”

Používaním “smart defaults” zrýchlite vyplňovanie formulárov. Napríklad využitím polohy používateľa viete predvyplniť údaje ako mesto, PSČ a pod..

12. Pridajte ukazovateľ priebehu vyplnenia dlhých formulárov

Vypĺňali ste niekedy dlhý formulár a zamýšľali ste sa nad tým koľko otázok vás ešte čaká?

Ukazovateľ priebehu jasne ukazuje stav, v ktorom sa nachádzate, počet vyplnených polí a počet ktorý vás ešte čaká. Používateľ vie odhadnúť koľko času mu ešte zaberie vyplnenie formuláru.

13. Použite reCAPTCHAs, nie CAPTCHAs alebo nič

Vyplníte formulár a na konci ste požiadaný, aby ste prepísali text z veľmi zle čitateľného obrázku. Malé, veľké písmeno, číslo a je to veľké “O” alebo nula? No môže vás niečo viac vytočiť? Áno, ak sa pomýlite v jednom znaku a opisujete nanovo.

fb1

Omnoho jednoduchšie riešenie:

fb3

14. Tabulátorom na nasledujúce pole

Dovoľte návštevníkovi používať tabulátor na preskočenie do nasledujúceho poľa. Používateľ nemusí zdvíhať ruku od klávesnice a plynulo pokračuje vo vypĺňaní.

15. Odlišujte vizuálne podobné skupiny informácií vo formulári

Názvy polí by mali byť blízko svojich polí, avšak pre rôzne kategórie informácií využite priestor (white space) na ich oddelenie. Oddeľte napríklad vizuálne kontaktné polia od polí pre platbu a doručenie.

16. Nepoužívajte placeholder namiesto názvu poľa

Bez názvu poľa používateľ nevie čo vypĺňa a pred odoslaním si nevie skontrolovať správnosť informácií a ich zaradenie. Nezabúdajte, že placeholder poľa zmizne pri jeho vypĺňaní a používateľ pri práci používa iba krátkodobú pamäť.

placeholder

17. Prispôsobte veľkosť polí ich obsahu

V prípade, že navrhujete pole pre bezpečnostný kód o dĺžke 3 znakov, navrhnite pole na túto veľkosť. Predídete pocitu zmätenia pre používateľa (nechceme ho obťažovať premýšľaním).

visa

Nikdy nekončiaci beh

Ak chcete mať spokojných zákazníkov, pracujte so svojou stránkou a zamerajte sa na detaily. Ako ste si mohli prečítať, aj taká bežná vec ako sú formuláre sa dá zlepšiť a tým vám priniesť či už nových zákazníkov alebo používateľov.

Nezabúdajte všetko je o testovaní, vyhodnotení a implementovaní riešenia.

Zdroj: https://blog.hubspot.com/marketing/form-design